21
Júl

GRANGE bútorok a neoklasszicizmus jegyében

Különös kapcsolat van kibontakozóban a francia GRANGE bútorok és a festőművészet közt, melynek aktualitását a szeptemberi  Maison et Objet kiállítás hívta életre. Ekkor kerülnek majd  bemutatásra a GRANGE párizsi bemutatótermében az új kollekciók, köztük az a limitalt szériás XV. Louis stílusú kabinettszekrény, melynek sziluettjét Piet Mondrian ikonikus abstrakt festménye, az 1930-ban készült “Composition II in Red, Blue, and Yellow”  ihlette.

Grange mint a jövő antikvitása ezzel a bútordarabbal nemcsak a művészetekkel való kollaborációt hivatott erősíteni, hanem azt is példázza, hogy miként válhat egy kor egy másik, újabb modernebb kor stílusának hordozójává.

A forma és a stílus kortalansága az a hagyomány, melyet a GRANGE elkötelezetten követ. A mostani “limited edition” Mondrian kabinett sokszínű festett felülete az ékes bizonyítéka annak, hogy bútorainak értéke a minőség mellett, a tradicionális manufakturális kivitelezés, a sokszínűség és az egyediség példaértékű ötvözetének eredménye.

 

KOROK ÉS HANGULATOK A GRANGE KORTÁRS TÜKRÉBEN

Néhány gyönyörű párhuzam és példa egy-egy világhírű festmény és egy-egy GRANGE bútor kapcsolatára, melyek tökéletesen példázzák a  festmények és az inspirációjuk által született bútorok közötti kapcsolatot.

Megmutatják,  hogyan hangolódik át és hogyan válik egy-egy bútordarab a tér stílusszervezőjévé, hogyan mosódnak el a határok és hogyan oldódnak fel a stílusbeli ellentéteket múlt és jelen közt a kísérletező szellem hatására egyetlen tárgyon át, végső harmóniává…

További részletes információ a Grange bútorokról a magyarországi forgalmazó, a GRANGE HUNGARY elérhetőségein.

David Hockney / Grange – Meridienne

David Hockney, Richard Hamilton mellett, a brit pop-art mozgalom úttörője, festő, fotográfus, díszlettervező . a kortárs brit képzőművészet legkevésbé sem beskatulyázható személyisége. Urbánus pop art művészetét élénken vibráló színek, egyszerű kifejezésmód, vibráló színek, őszinte, ugyanakkor humoros realizmus jellemzi. Miután 1963-ban Kaliforniába költözött, megismerkedett Andy Warhollal. Ekkor a 60-as éveben születtek híres kaliforniai képei, melyek középpontjában a pálmafákkal körbeölelt medencék, atléta termetű férfiak, és óceánparti házak jellegzetes enteriőrjei álltak – köztük az az 1963-ban festett kép, mely a GRANGE Meridienne szófájának parafrázisa.

A GRANGE Meridienne szófa nem túl nagy méretű, kecses ülőbútor,  aszimmetrikus arányaival és kiemelkedő kényelmet nyújtó párnázatával komfortos ülő- és pihenő helyet nyújt a kisebb léptékű enteriőrökben is. Chesterfield típusú tűzéseivel és több mint 500 árnyalatból választható szövet és bőr kárpitozásával harmonikusan illeszthető a legváltozatosabb színvilágú és stílusú enteriőrökhöz.

Paul Cézanne / Grange – Table de Haussman

Paul Cézanne  a 19. századi festészeti irányzatokat radikálisan átalakító, a modernizmust megelőlegező  posztimpresszionizmus jeles alakja volt. Az „aix-i remete”-ként is emlegetett Cézanne ábrázolásmódja az 1880-as évek második felére érte el művészi csúcspontját, ekkor készültek legismertebb képei: A komód, a Kártyázók-  valamint az  anno már befejezetlen sorozat, a Nagy fürdőzők. 

A HAUSSMANN asztalok változatos nemes fából készülnek, pácolt,  fekete és fehér színekben, nagyobbítható asztallapokkal, nem csupán a kártya, hanem a nagyobb családi, baráti összejövetelek érdekében is.

Jean Pierre Cassigneul / Grange – Bergére Pauline

A világhírű XX. századi francia festőművész mindössze  17 éves volt, mikor megtartotta élete első, önálló kiállítását. Munkásságát leginkább gyönyörű női portrék fémjelzik, bájos kalapokkal és tengernyi tarka virággal, melyek születésére erős befolyással bírt az expresszionista művész,  Kees van Dongen. Stílusa emlékeztet a 20. századi francia posztimpresszionista festőkre és azok avantgárd színpalettájára. 

A GRANGE Bergére Pauline fotel jellegzetes ívével és finoman kárpitozott karfájával a régmúlt klasszikus stílusú foteljainak  egy gyönyörű példája, mely a francia cég szellemiségének jegyében több száz kárpitból és tucatnyi fából alakítható az egyedi enteriőr igényeihez.

Jean Pierre Cassigneul / Grange – Chaise Cannée

A GRANGE  Médaillon nádazott szék sorozatának darabjai  kerek és szögletesebb megjelenésű elegáns étkezőszékek XVI. Lajos stílusában. A vázszerkezetük 2 féle tradicionális és további 22 féle elegáns színre pácolt fából készül, jellegzetes ovális, vagy íveltebb téglalap formájú, fonott- vagy az ülőrésszel azonos kárpitozású háttámlával.

Richard Diebenkorn / Grange – Bridge Empire & Chaise Lounge

Richard Diebenkorn, a XX. század elején született amerikai festő volt. Korai munkái az elvont expresszionizmus szellemében születtek, később azonban kifejlesztette saját, abstract expresszionista stílusát. Az 1950-es évek közepére Diebenkorn az art világ neves figurális festőjévé vált. Képein az emberi alakok mellett megjelentek a belső terek, a tájakat, valamint a csendéletek is.

A GRANGE Bridge Empire szék finoman hajlított fa váz szerkezete egyik lábtól indulóan elegáns lendülettel fut végig a szék kar- és háttámláján, majd érkezik le a másik lábához.  A kifejezetten kecses empire stílusú nőies szék a fésülködő asztalok és szekreterek csodaszép párja.

Újragondolt változata, a Chaise Lounge már mellőzi a vékony, klasszicizáló fa keretet, és lábai is “kiegyenesedtek”. Ennek ellenére a változatos módon kárpitozható ülőrész formájának és a jellegzetes tűzéseknek köszönhetően egyértelműen a nagy elődöt idézi.

Henri Matisse  / Grange – Médaillon

Henri Matisse  francia festőművész, a 20. századi festészet egyik legjelentősebb alakja. A modern festészet történetében Cézanne után és Picasso előtt, a legnagyobb hatású festő volt. A fauves-ok  – „vadak” – festészeti mozgalma, az impresszinizmus után,  a legfontosabb lépés volt a modern festészet történetében. A fauve-ok a színek térhatást keltő tulajdonságait kutatták, lemondtak a perspektívák alkalmazásáról, a képek felületein kétdimenziós, tiszta színfoltokat alkalmaztak, minden árnyalatot  egy szintre emelve, anélkül hogy egyet is feláldoztak, vagy háttérbe szorítottak volna közülük.

A GRANGE Médaillon bútorok (asztalok, komódok, tálalók és szekrények) jellegzetessége az ovális tükör formájú díszítés, ami ódon, romantikus patinával ruházza fel az egyedi igények szerint alakítható és így változatos megjelenésű  gyönyörű bútorokat.

Carl Larson / Grange Table Ronde Ermitage & Table Ronde Médaillon

Carl Larsson  századforduló egyik legismertebb festőművésze volt. A jellemzően idillikus hangulatú akvarelljei és rajzai leginkább családja életét és otthonukat ábrázolja. A művész e mellett Feleségével Carinnal volt annak a jellegzetes és kedvelt svéd enteriőr stílusnak a megálmodója, melynek lényegét a világos szobák és puritánságig tiszta funkcionalitás jellemzi és amit ma:  skandináv stílusnak nevezünk. 

A Grange kínálatában számos csodaszépen kidolgozott egyszerű, vagy oválissá bővíthető kerek asztallal találkozunk, melyek Larsson festményein is rendre megjelentek. Az asztallapok lehetnek a lábakkal azonos, vagy eltérő színűek, melyek egyenes, vagy íves, egyszerű, vagy faragott, díszített formában is készülhetnek.