160 év design történelem
A világ egyik leghíresebb designbútor gyártója a közel 160 éves múltra visszatekintő francia LIGNE ROSET, a a kiemelkedő minőségi megmunkálás, illetve innovatív design ikonikus képviselője.
A cég története egy apró manufaktúrával kezdődött, ahol a két alapító, Antoine Emilie és Jean Roset anno sétapálcák és esernyők gyártásával indította el üzemét a majdani világhírnév felé.
Az új irányok és az intenzív növekedés időszaka az 1950-es évek elejére esett, amikor a háború utáni új lehetőségek fényében az alapító unokájának vezetésével a cég profilt váltott és már bútorok gyártására kötött szerződéseket. Ekkor kezdtek közintézmények számára székeket, asztalokat, ágyakat és kanapékat készíteni.
A gyár1960-ban újabb mérföldkőhöz érkezett, amikor is Jean Roset úgy döntött, cégét bevezeti a lakossági piacra is, amit egy évtizeddel később újabb meghatározó pont, a LIGNE ROSET márkanév megszületése követett.
Megnyíltak az első bemutatótermek, majd az 1970 és 1990 közötti időszakra tehető kozmopolita életmód hatására a Ligne Roset termék palettája egyre jobban kiszélesedett.
A kanapék mellett megjelentek a hálószoba- étkező-, tároló-, és home office bútorok, a világítás, valamint a kortárs designer kiegészítők, és dekorációs lakberendezési tárgyak is.
A cég filozófiája szerint a cél minden esetben a forma és funkció közötti tökéletes egyensúly valamint a kifinomult harmónia megtalálása.
Termékeiket kezdetekben egy leginkább fiatal designerekből álló saját csapat tervezte, amihez egészen a mai napig, egy, vagy több további közös munka erejéig immár 200, köztük számos világhírű designer is csatlakozott a világ minden tájáról.
Ennek a két évtizedes időszaknak a legnagyobb design bombája vitathatatlanul a márka 1973-ban bemutatott, és mind a mai napig legnagyobb sikerrel gyártott immár kultikussá vált kanapéja, a TOGO bemutatása volt.
A Ligne Roset termékeiben egyszerre van jelen a pengeéles logika, a funkcionális gondolkodás, az érzelmes szív és a lelket megérintő szépség.
Elsőre talán furcsának tűnő ambivalenciák: logika és érzelem, ergonómia és esztétika… vagy ahogy a cég egyszerűen fogalmaz: “le style de vie” – életmód…
És ez az a tudatosan átgondolt koncepció, ez az a cégfilozófia, aminek köszönhetően a Ligne Roset darabok első perctől kezdve egy egységes, rájuk oly annyira jellemző “ligne roset-os” képet nyújtanak. Egy olyan szofisztikált, egységes képet, amik minden egyes részletükben magukon viselik, minden egyes tervezőjük saját egyéniségét.
És ez az igaz művészet, a Ligne Roset “egyéni csapatmunkája”…
további részletes információ a LIGNE ROSET termékeiről: LIGNE ROSET BUDAPEST
0 comment