21
Már

Lakberendezők marketingje

Az élet minden szeletét átszövi a marketing, nem tudunk kimenni utcára, hogy ne találkoznánk egy életünket meghatározó akcióval, vagy ne hallanánk nap, mint nap, hogy a legjobb ötletek is elvesznek marketing nélkül. Lakberendezési és építési termékekkel van tele az internet, komplex marketing stratégiák épülnek fel fürdőszoba szettek, bútorok eladására, de ezt követően a szolgáltatási piramisban mintha megállna az élet. Ki hallott már építész stúdió marketing stratégiájáról, vagy olyan szerződésről, ahol marketing tanácsadást vett egy lakberendező egy szakembertől? Pedig a világ az egyszerű termék eladás helyett a komplexebb szolgáltatás-marketing irányába ment el, ehhez képest a lakberendezők marketingje hol van?

Egy-egy optimalizált web oldal, esetleg egy-egy blog, de ez nem marketing stratégia.

Igényt teremtünk, vagy kielégítünk?

A marketing stratégiákat sok-sok szempont szerint építhetjük fel, klasszikusok a 4P-t szokták idézni, fiatalabbak az on-line marketing szempontjait említik, de ez előtt egy kérdést meg kell válaszolni. A lakberendező egy vevő igényét elégíti ki, vagy megteremt egy új igényt? Tudjuk, hogy Steve Jobs zseniális meglátásaival az Apple olyan igényeket teremtett meg, amelyre 5-10 évvel ezelőtt még senki nem gondolt. Ehhez képest ma már mindenki Iphone-nal a kezében szaladgál. A divattervezők minden évben újra generálják igényeinket, kinyittatják pénztárcánkat. Közben a sarki pék a mindig újratermelődő éhségérzetünkre reagál, nem hoz létre új igényt. Mégis felkelti az igényüket a vásárlásra különböző marketing eszközökkel (akár csak a friss kenyér illatával).

Ebben az igény keltés-kielégítés dimenzióban, hol helyezkedik el a lakberendező, belsőépítész, építész?

Jönnek a megrendelők kockás papírral, internet címekkel vagy magazinokkal és mi egy kicsit összerakjuk, kicsit finomítjuk, de alapjában véve kielégítjük az igényt. És ha van néha egy-egy projekt, ahol szabad kezet és időt kapunk, hogy felépítsük ezt az igényt, akkor erre a megbízásra fogunk életünk végéig emlékezni.

Hogy tudunk igényt teremteni?

Alapjában véve lépésről, lépésre. Megmutatva, hogy amit a kedves vevő elképzelt az ilyen, de ha megváltoztatja ezt, vagy azt, akkor még jobb.

Nem mondok ezzel újat, csak ez nem működött, mert a második iterációs lépés után elveszett a megrendelő türelme. Az eddigi marketing eszközeink lassúak voltak, nem voltak elég interaktívak a vevő igényekre. A vevő igényekre való interaktivitását hangsúlyozom, hiszen amikor új igényt teremtek, akkor nem teljesen újat hozok létre, hanem egy gondolatfejlesztésen keresztül jutok el a végeredményhez. Legyen az az új Iphone, vagy egy új enteriör.

De ez eddig nem ment, nem volt eszköz a kezünkben, hogy ezt az interaktív folyamatot kezeljük. Kézzel rajzolt látványok szóba sem jöhettek, az eddig kapható programok pedig vagy lassúak voltak (majd holnap jöjjön be, megmutatom, aztán azt a vevőt sose láttuk), vagy nagyon gyenge minőségét nyújtottak. De nem állt meg a világ, mert megjelent az InteriCAD termékcsalád, mellyel már percek alatt, a megrendelővel együtt lehet ezt az igényt teremtő, fejlesztő folyamatot végigvinni.

INOUT-HOME / intericad lite

Teremtsünk értéket, érezzük jól magunkat!

Ha az InteriCAD Lite van a kezünkben, akkor 15 perc alatt felépíthetjük és megmutathatjuk az első elképzelést. Utána pillanatok alatt generálhatunk új és új variációkat, még arra sem lesz idő, hogy meghívjuk a vevőt egy kávéra. Az interaktív folyamattal egy új értéket teremthetünk, amely növeli megrendelőink elégedettségét. A tervező pedig minden projektjében jól érezheti magát, tevékenységét teljesen más (nagy) pályára terelheti. Az általa nyújtott szolgáltatással a  marketing stratégia központi szereplője lehet, amely csúcspontja egyes építőanyag, lakberendezési terméket forgalmazó, gyártó cég marketingjének.

INOUT-HOME / intericad lite

És még sokáig sorolhatnánk, milyen kapukat nyit meg Önök előtt, ha az első kérdésre azt a választ tudjuk adni, hogy igény akarunk teremteni.

további információk:  K-ÉP STÚDIÓ